Subject: FW: Ed: Teade tuleohutusülevaatuse tähtaegselt esitamata jätmise kohta
From: PÄA Lääne <[email-masked]>
To: "Nele Sutt" <[email-masked]>
Date: Thu, 24 Oct 2024 12:43:25 +0200

From: Madis Mätas <[email-masked]>
Sent: Thursday, October 24, 2024 10:53 AM
To: Päästeamet <[email-masked]>
Cc: Indrek Laanepõld <[email-masked]>
Subject: Fwd: Ed: Teade tuleohutusülevaatuse tähtaegselt esitamata jätmise 
kohta

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Kirjutan seoses tuleohutusülevaatuse teavitusega mis laekus meile 29.08.2024 
ja on leitav kirja jaluses.

Suurest usaldusest Päästeameti vastu asusime alltoodud kirjas esitatud 
"puuduseid" koheselt ka lahendama.

Tänaseks on läbi viidud tuleohutusülevaatused Päästeameti poolt välja toodud 
objektidel. Lisaks on hangitud olulisi vahendeid "puuduste" 
likvideerimiseks.

Kuivõrd ülevaatuste vormistamise käigus tekkis mõne objektiga 
ehitisregistriga seoses probleeme, siis hakkasime teemasse veidi 
detailsemalt süvenema.

Selle tulemusel on tekkinud oluline kahtlus, et Päästeameti poolt saadetud 
teavituskiri on adresseeritud meile alusetult.

Kirjas on esitatud järgnevad tuleohutusülevaatuse kohustusega tööstus- ja 
laohooned:

Pärnu maakond, Saarde vald, Lanksaare küla, Rakste väetisekuur

Pärnu maakond, Saarde vald, Tali küla, Kuivati

Pärnu maakond, Saarde vald, Tõlla küla, Noorkarjalauda

Pärnu maakond, Saarde vald, Viisireiu küla, Vahtra

Pärnu maakond, Saarde vald, Viisireiu küla, Vahtra suurfarm

Ehitisregistri andmetel on kõigi loetletud objektide puhul tegu 
põllumajanduse, metsa-, jahi- ja kalamajandushoonetega (kood 12710), mis ei 
ole majandus- ja taristuministri 2. juuni 2015. a määruse nr 51 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/126022021006?leiaKehtiv>  alusel  tööstus- 
ja laohooned (kood 12500).

Teadmata põhjustel ei tekkinud eeltoodud kahtlust ei ülevaatuse läbi viijal, 
ega ka Päästeameti ohutusjärelevalve osakonna inimesel kellega 
teenusepakkuja suhtles.

Meile teadaolevalt on sarnaseid kirju laekunud põllumajandusettevõtetele üle 
Eesti.

Eeltoodule tuginedes sooviksime kinnitust, kas 29.08.2024 saadetud 
Päästeameti teavitus rakendub esitatud objektide lõikes või on tegu 
eksitusega.

--- 

Lugupidamisega

Madis Mätas

OÜ Weiss

+372 53 54 3719

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

-------- Esialgne kiri --------

Pealkiri:

Fwd: Ed: Teade tuleohutusülevaatuse tähtaegselt esitamata jätmise kohta

Kuupäev:

2024-09-09 16:14

Saatja:

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Saaja:

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Saatja: PÄA Ohutusjärelevalve
Saadetud: neljapäev, 29. august 2024 16:40
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]> '
Teema: Teade tuleohutusülevaatuse tähtaegselt esitamata jätmise kohta

Lugupeetud hoone omanik

Meile teadaolevalt ei ole Teile kuuluvas tööstus- ja laohoones
tuleohutusülevaatust tehtud.

Aadress/aadressid:

Pärnu maakond, Saarde vald, Lanksaare küla, Rakste väetisekuur

Pärnu maakond, Saarde vald, Tali küla, Kuivati

Pärnu maakond, Saarde vald, Tõlla küla, Noorkarjalauda

Pärnu maakond, Saarde vald, Viisireiu küla, Vahtra

Pärnu maakond, Saarde vald, Viisireiu küla, Vahtra suurfarm

Juhime tähelepanu, et tööstus- ja laohoonetes oli vaja tellida
tuleohutusülevaatus erasektori spetsialisti poolt hiljemalt 1.
jaanuariks 2024.

Tuleohutuse seaduse järgi on ülevaatus vaja teha tööstus- ja
laohoonetes pindalaga üle 1000 m² ja aluseks on Ehitisregistri andmed.
Juhul, kui hoonet kasutatakse muul otstarbel, palume andmed kohaliku
omavalitsuse abil registris uuendada.

Tuleohutusülevaatuse kohustusega hoonete nägemiseks tuleb hoone
omanikul siseneda Päästeameti ohutusportaali
ohutusportaal.paasteamet.ee [2 <https://ohutusportaal.paasteamet.ee/> ].

Lisainfot saab Päästeameti kodulehelt [3 
<https://www.rescue.ee/et/tuleohutusuelevaatuste-portaal> ] ja oma piirkonna
päästekeskuse tuleohutuskontrolli inspektorilt (kontaktid [4 
<https://www.rescue.ee/et/inspektorite-kontaktid> ]).

Täname kui olete tuleohutusülevaatuse teavituse kättesaamise hetkeks
tellinud.

Päästeamet

 [5 <https://www.rescue.ee/et/strateegia> ]

Links:
------
[1] https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=550986
[2] https://ohutusportaal.paasteamet.ee/
[3] https://www.rescue.ee/et/tuleohutusuelevaatuste-portaal
[4] https://www.rescue.ee/et/inspektorite-kontaktid
[5] https://www.rescue.ee/et/strateegia